BASE-klanten kunnen hun aankopen in Google Play betalen via de telefoonrekening

BASE wil zijn klanten een optimale mobiele ervaring aanreiken. Daarom lanceert BASE vandaag ‘Direct Operator Billing’ voor aankopen in Google PlayTM. Daarmee kunnen alle klanten van BASE apps, games, muziek, films en boeken kopen in the Google Play Store en die dan betalen via hun telefoonrekening.

Tot nog toe betaalden de klanten van BASE hun aankopen in de Play Store met hun creditcard, een cadeaubon, of via een andere betaaldienst. Klanten met een AndroidTM smartphone kunnen de content die ze kopen voortaan ook betalen via hun telefoonrekening. De dienst is zowel voor postpaid als voor prepaid klanten beschikbaar. Ook de klanten van de partners van BASE (JIM Mobile, Türk Telekom, Contact Mobile en Allo RTL) kunnen van deze dienst gebruikmaken.

De meest courante smartphones die op Android draaien, zijn toestellen van Samsung, HTC en LG, maar ook andere smartphonemerken bieden modellen met het Android-besturingssysteem aan.

“Hiermee zetten we een nieuwe stap in de richting van de optimalisatie en vereenvoudiging van de mobiele ervaring van onze klanten”, aldus Jos Donvil, CEO van BASE Company. “Online aankopen en apps die het leven van elke dag vergemakkelijken, zijn gemeengoed geworden. Wij wilden het onze klanten graag nog makkelijker maken met deze nieuwe betaaldienst. Vorig jaar brachten we dit aanbod al op de markt voor de Windows Phone Store, vandaag gaan we nog een stap verder.”

OVER GOOGLE PLAY

Google Play is de centrale plek waar je al je favoriete entertainment – van apps tot films, muziek en boeken – kunt vinden, afspelen en delen, zowel via het web als via een mobiel. Google Play gebruikt de kracht van de cloud om je digitale entertainment te beheren. Je kunt dus een lied of een boek kopen met je telefoon en meteen daarna is het ook beschikbaar op je computer of tablet. Meer informatie op http://play.google.com.

Android en Google Play zijn handelsmerken van Google Inc.