BASE registreert de komende maanden al zijn prepaidklanten

Brussel.  Over enkele dagen komt er officieel een einde aan anonieme prepaidkaarten. Na publicatie van het KB in het Staatsblad is het zover. Vanaf dan hebben mobiele operatoren zes maanden tijd om al hun niet-geregistreerde klanten te identificeren met naam, adres en rijksregisternummer. Ook nieuwe klanten zullen vanaf dan verplicht geregistreerd worden. BASE zal zijn klanten informeren: alle prepaidklanten zullen een sms krijgen of ze zich al dan niet moeten laten registreren.

In de strijd tegen terreur zijn prepaidklanten vanaf nu verplicht om zich te laten registreren vooraleer ze hun vooraf betaalde telefoonkaart kunnen gebruiken. Operatoren moeten daarom vanaf nu naam, adres en rijksregisternummer van de prepaidklant opvragen voor registratie.

“We begrijpen de beslissing van de federale regering volledig en nemen onze verantwoordelijkheid. We zullen er dan ook alles aan doen om de  prepaidklanten, van wie we nog geen gegevens hebben, te registreren en gaan actief onze klanten benaderen via verschillende kanalen om de registratie zo vlot mogelijk te laten verlopen", zegt Benedikte Paulissen, Chief Customer Officer van Telenet, dat BASE in februari 2016 overnam. "BASE lanceert hiervoor verschillende campagnes".

Snel en eenvoudig registreren via elk verkoopkanaal

BASE verkoopt de prepaidkaarten van zijn merken (BASE, JIM mobile, Türk Telekom mobile, Allo RTL, Ortel Mobile) via verschillende kanalen: de BASE shops, BASE-dealers, online en via distributiepartners. BASE wil het registratieproces voor zijn klanten zo eenvoudig mogelijk maken. Daarom kunnen nieuwe en bestaande klanten zich in amper enkele minuten laten registreren.

• BASE anticipeerde op de maatregel en registreert al sinds september nieuwe prepaidklanten in zijn verkooppunten.  Via een eID-kaartlezer verzamelt BASE de naam, het adres en rijksregisternummer van klanten. Gegevens van buitenlandse klanten worden via hun officiële paspoort verzameld.
  • Wie online een nieuwe prepaidkaart wil kopen, zal vanaf vandaag doorverwezen worden naar een registratiepagina. Via die pagina zal de klant kan zijn gegevens manueel kunnen ingeven. Na controle van de gegevens zal BASE de prepaid kaart sturen naar het domicilieadres van de klant. Klanten die online hun prepaidkaart willen herladen, worden doorverwezen naar een registratiepagina.
  • Prepaidkaarten worden ook verkocht via de distributiepartners van BASE, zoals nachtwinkels, krantenwinkels en tankstations. Voor deze kanalen heeft BASE een webapplicatie ontwikkeld. Via die applicatie kunnen winkeleigenaars eenvoudig nieuwe prepaidklanten van de verschillende BASE-merken registreren.
  • Prepaidklanten van BASE kunnen uiteraard ook altijd overschakelen naar één van de abonnementsformules, die voordeliger zijn.

BASE komt naar de klanten

BASE wil het voor prepaidklanten zo eenvoudig mogelijk maken om zich te laten registreren. Om de drempel voor bestaande klanten zo laag mogelijk te houden, zet BASE de komende maanden verschillende initiatieven  op.  Eerst komt er een grootschalige sms-campagne naar de prepaidklanten met de oproep zich te laten registreren via een van de bovenstaande kanalen. Daarna volgt ook nog een BASE Registration Tour, waarbij klanten kunnen langskomen in een speciaal daarvoor voorziene ‘camper’, waar ze zich in enkele minuten kunnen laten registreren.

Klanten vinden alle info op www.base.be/registration.

Isabelle Geeraerts woordvoerster, Telenet